Horvátország/Adria/utazási információk/leírások/tudnivalók

Leírások,képek,tudnivalók,hasznos információk,érdekességek

Horvátország

cimer.jpg                     zaszlo.jpg

Horvátország és Magyarország történelme több száz éven keresztül fonódott össze. Évente több százezer honfitársunk keresi fel Horvátország tengerpartjait és csodaszép városait, de csak kevesen tudják, hogy Horvátország és Magyarország perszonáluniót alkotott egymással, vagyis egyik ország sem foglalta el a másikat, mégis szoros együttműködésben éltek egymással.

Először Szent László királyunk jelent meg Horvátország Zára (ma Zadar) nevű városállamánál, majd Könyves Kálmán és Nagy Lajos folytatta a Magyar Korona kiterjesztését. Nagy Lajos idejében a magyar érdekeltség egészen Splatoig (avagy Splitig) terjedt.

A tatárok elől menekülő IV. Béla királyunk is a mai horvátország területén talált menedéket, az Adriai-tenger partján található Trau (Trogír) várában!

Az idő teltével, Horvátország mind nagyobb és nagyobb önállóságot követelt magának. Ennek a vitának Bécs vetett véget, hiszen mind a két ország: Horvátország és Magyarország is a Monarchia része lett.

A II. Világháború után Horvátországot Jugoszláviába integrálták. Horvátország végső függetlenségét 1991. hozta, amikor Horvátország különálló és szuverén állam lett.

Ha egy csodálatos, tengerparti nyaralást szeretnénk, akkor arra kitűnő választás Horvátország.Számos épségben megmaradt középkori várossal találkozhatunk. A horvát tengerpart annyira hosszú, hogy szinte biztosan találunk egy olyan öblöt, vagy partszakaszt, ami csak a miénk.

Ha kedvünk van, akár kibérelhetünk egy kis csónakot, ha hajós kirándulásra szeretnénk menni, arra is lehetőségünk van(Fish Picnic), ha saját kocsinkkal szeretnénk felfedezni a környéket, akkor is számos érdekes hely adódik, bármerre is nyaraljunk.

A horvátok nagyon vendégszerető nemzet.Mi töbször is kinnt kerestünk szállást nyaralásunkhoz.Mindíg sikerrel jártunk,igaz ünnepek közelében kicsit nehézkes volt,de szállás nélkül soha nem maradtunk.

Utóbbi időben az internetes szálláskeresést és foglalást is kipróbáltuk. Így tényleg az igényeinknek megfelelő szállást tudtuk lefoglalni nyaralásunkhoz.

Mivel általában jól beszélik az angolt és a németet könnyű velük beszélni,de szükség esetén a "kézzel-lábbal" mutogatást is megértik.

Habár Horvátországban a kuna a hivatalos fizetőeszköz elfogadják az eurot is.Az euro átváltásánál nem volt gond,elég jól váltják.Amiben megállapodtunk ahoz mindíg tartották magukat.

Bolti áraik kicsivel magasabbak mint nálunk,de kicsi odafigyeléssel olcsó üzleteket is találhatunk.De még így is lesz néhány árucikk melyek árai magasabbak az itthon megszokottnál.Például ilyen a cigaretta,sör,ásványvíz.Ilyeneket mi jó magyar szokásnak megfelelően itthonról vittük.De helyi nagy szupermarketben is elfogadható árak vannak.

Flag Counter

Oldal: Horvátországról
Horvátország/Adria/utazási információk/leírások/tudnivalók - © 2008 - 2024 - szolati.hupont.hu

Ingyen honlap és ingyen honlap között óriási különbségek vannak, íme a második: ingyen honlap